از سوی سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان؛

جزئیات جلسه سیصد و بیستم شورای مرکزی تشریح شد/تعرفه خدمات مهندسی 1403،روی میز وزارت راه و شهرسازی

کیان حصاری، سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن تشریح جزئیات جلسه سیصد و بیستم این شورا، گفت: تعرفه خدمات مهندسی در سال 1403، آخرین موضوع مورد بررسی در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بود که مقرر شد مطابق روال سال های گذشته، هزینه های واقعی ساخت توسط اعضای شورای مرکزی و کارگروهی که با همین هدف تشکیل شده، بررسی، احصا و به عنوان پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی، ارسال شود.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، کیان حصاری، سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان پیرامون جزئیات جلسه سیصد و بیستم این شورا، گفت: پیگیری موضوع شناسنامه فنی ملکی یکی از نکاتی بود که در نطق پیش از دستور به عنوان تقاضای اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، مطرح و بر همین اساس مقرر شد کارگروه مربوطه، تا حصول نتیجه، این مقوله را پیگیری کند. بازنگری در دوره های ارتقای پایه یکی دیگر از محورهای مطرح شده در نطق پیش از دستور بود؛ از آنجایی که این دوره ها سال هاست که مورد بازنگری واقع نشده، نیاز است که عناوین دوره ها در رشته های هفتگانه، بازبینی شود.

وی افزود: شیوه نامه نحوه تشکیل و اداره مجامع سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها یکی دیگر از عناوین مورد واکاوی در جلسه 320 شورای مرکزی بود؛ این شیوه نامه در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان تصویب شد و مصوبه آن نیز به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است. صلاحیت مجریان آموزش که در کمیسیون آموزش این سازمان در حال واکاوی است؛ به زودی در شورای مرکزی قرائت شده و مصوبه آن به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها ابلاغ می شود.

حصاری با بیان اینکه بند نخست دستور کار این جلسه، بررسی دستور العمل نحوه فعالیت سازندگان ( مجریان ) مسکن و ساختمان بود، ادامه داد: در جلسه قبلی این شورا، کلیات شیوه نامه آن بررسی و در این جلسه قرائت شد؛ به این ترتیب مقرر شد، اصلاحات مد نظر پس از بررسی در کمیسیون حقوقی برای تصویب به صحن شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، ارسال شود.

به گفته سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، شیوه نامه اجرایی فیبر نوری در ساختمان، دستور کار بعدی جلسه سیصد و بیستم شورای مرکزی بود؛ بر این اساس در کارگروه استانی تخصصی مربوط به این مقوله، مورد بررسی و تدوین قرار گرفت که در این جلسه این شیوه نامه در شورای مرکزی، بازخوانی و مقرر شد پس از انجام اصلاحات، جهت اجرا به استان ها ابلاغ شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: تعرفه خدمات مهندسی در سال 1403، آخرین موضوع مورد بررسی در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بود که مقرر شد مطابق روال سال های گذشته، هزینه های واقعی ساخت توسط اعضای شورای مرکزی و کارگروهی که با همین هدف تشکیل شده، بررسی، احصا و به عنوان پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی، ارسال شود.