جزئیات جلسه 321 و 322 شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، منتشر شد

کیان حصاری، سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، جزئیات جلسه سیصد و بیست و یک و سیصد و بیست و دو این شورا را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، کیان حصاری، سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، درباره جزئیات جلسه سیصد و بیست و یک و سیصد و بیست و دو این شورادر گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، گفت: در مطالب پیش از شروع دستور جلسه، اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان درخواست کردند، کلیه دستورالعمل ها و بخشنامه ها و به طور کلی تمام موارد قانونی در موضوعات مختلف، به صورت کتابچه ای گردآوری و منتشر شود. یکی دیگر از مواردی که در مطالب پیش از شروع دستور جلسه عنوان شد، پیگیری تصویب و ابلاغ شرح خدمات رشته های هفتگانه ای که به تایید شورای مرکزی رسیده و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است، بود.

وی ادامه داد: مقوله بعدی، بحث بازنگری تفاهمنامه اقدام ملی مسکن است، که در دوره قبلی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان منعقد شده و لازم است بازنگری آن از سوی این شورا پیگیری شود. همچنین باتوجه به اینکه ابهامات و شبهات زیادی در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان وجود دارد، به نحوی که برخی از بخش های این مبحث در سنوات گذشته یا ابطال شده یا تغییر یافته است، کارگروهی جهت بازنگری این مبحث با ترکیب رشته های هفتگانه تشکیل شد.

به گفته این مقام مسئول، مقوله دیگری که پیش از دستور جلسه سیصد و بیست و یک مطرح شد، بازنگری در نظام نامه ارجاع کار نظارت بود؛ این نظام نامه امسال در قالب آزمایشی برای استان ها ارسال شد تا بر اساس بازخوردهایی که از استان ها دریافت می شود، اصلاحات آن انجام شود.

حصاری، با بیان اینکه بند اول دستور کار جلسه سیصد و بیست و یک بررسی دستورالعمل نحوه فعالیت سازندگان ( مجریان ) مسکن و ساختمان بود، اظهار داشت: موضوعات این دستورالعمل پس از کسب نظر اعضای این شورا، جهت انجام اصلاحات نهایی به کمیسیون حقوقی تفویض شد. مجمع عمومی استان همدان نیز مورد دیگری بود که در این جلسه بررسی شد که در نتیجه آن مقرر شد مطابق ماده 114 و 116 آیین نامه اجرایی قانون ،جلسه حل اختلافات بین ارکان سازمان مربوطه، توسط هیات رئیسه شورای مرکزی برگزار شود. 

سخنگوی شورای مرکزی ادامه داد: کلیات بررسی و تصمیم گیری درباره دستورالعمل خدمات فنی آزمایشگاهی در جلسه بررسی و مقرر شد ضمن اطلاع رسانی و کسب نظرات از کلیه استان ها، جهت بررسی نهاییبه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال شود. گزارش عملکرد مالی 1402 و بودجه پیشنهادی سال 1403 شورای مرکزی نیز از سوی خزانه دار شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه و مقرر شد در جلسات بعد به طور دقیق تری بررسی و تصویب شود.

حصاری گفت: کلیات نظام نامه کارآموزی گاز نیز در این جلسه بررسی و مقرر شد نتیجه آن جهت بازنگری مجددا به کمیسیون حقوقی شورا ارجاع شده و پس از برطرف شدن ابهامات، به صحن شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ارجاع داده شود.